On Friday, October 14th, MI-EL Christian School 12th graders full of excitement and joy presented themselves to the school as TELEIOS 2017.

The Elim auditorium was the setting of this activity, which began with an opening statement by the Academic Director, Mrs. Annie Gonzalez, and a prayer by the homeroom teacher, Miranda Becker, to give way to the students´ presentation.

Accompanied by parents, friends and fellow mates, the seniors performed a drama with a message expressing the fact that despite our problems or past, God can free us and work in us until Christ is formed within us. They also performed a dance, which ended with the presentation of the name TELEIOS and its diamond logo.

“Teleios” is a greek word that means “having come to an end, finished, complete, perfect”. As a foundational verse, Phillippians 1:6 was chosen: “being confident of this, that he who began a good work in you will carry it on to completion until the day of Christ Jesus.”
The diamond represents what the Lord has done with each one of them. Just as a diamond needs to pass through a long process before it becomes a precious stone, all of them have passed through processes and transformation.

To conclude the activity, the Middle and High School coordinator, Mrs. Ingrid Delgado, lead a prayer to bless the Teleios Graduating Class of 2017, consisting of the students: Samuel Aracena, José Báez, Karla García, Nicolás Martínez, Sebastián Sartori,  Raúl Taveras, Leslie Villar, and Yosibel García, the class president.

The goal of the graduating class is to be an example for the other students in their faith, works, maturity and sobriety, in order to glorify the name of Christ.

CONGRATULATIONS TELEIOS!!!

El viernes 14 de octubre llenos de mucha emoción y júbilo, los estudiantes de 12mo grado de MI-EL Christian School realizaron el lanzamiento de su promoción, en la cual se proclamaron como TELEIOS 2017.

El auditórium de Ministerios Elim fue el escenario de dicha actividad, la cual inició con unas palabras de bienvenida de la Directora Académica Annie González, y una oración de la profesora Miranda Becker, para luego dar paso a la presentación de los estudiantes.

Frente a todo el estudiantado, padres y amigos, la promoción realizó un drama cuyo mensaje manifestó que sin importar nuestros problemas y pasado, Dios puede liberarnos y trabajar hasta que Cristo sea formado en nosotros. Asimismo, realizaron una coreografía, la cual finalizó con la presentación del nombre Teleios y su logo de diamante.

La palabra Teleios proviene del griego, y significa “habiendo llegado a su fin, acabado, completo, perfecto”, y el versículo bíblico que seleccionaron como base es Filipenses 1:6 “estando persuadido de esto, que el que comenzó en vosotros la buena obra, la perfeccionará hasta el día de Jesucristo”.

El diamante representa lo que el Señor ha hecho en cada uno de ellos. Así como el diamante debe pasar por un largo proceso antes de llegar a ser una piedra preciosa, todos ellos han pasado por un proceso de pruebas y transformación.

Para concluir la actividad, la Coordinadora de Media y Bachillerato, la Lic. Ingrid Delgado, dirigió una oración de bendición por la promoción Teleios 2017, compuesta por los estudiantes Samuel Aracena, José Báez, Karla García, Nicolás Martínez, Sebastián Sartori,  Raúl Taveras, Leslie Villar, y Yosibel García, quien es su presidenta.

Su objetivo como promoción es ser ejemplo para los demás estudiantes en fe, obras, madurez y seriedad, a fin de glorificar el nombre de Cristo.

MUCHAS FELICIDADES TELEIOS!!!