MECS VISUAL HEALTH DAY

On November 16, 2018, the Visual Health Day was celebrated for the collaborators of MI-EL Christian School, who answered the invitation in a successful manner.

During the day several optometry studies were carried out, such as autorefractometry, visual acuity, ocular fundus, among others, and the collaborators were able to select frames from a wide exhibition offered by Zion Optical.

Maricarmen Atizol, our School Nurse said “Today our visual health is very affected due to the long hours of work in front of electronic devices, for this reason, at MECS we carry out this type of activity to work on not only the correction, but also the prevention of refractive problems and eye pathologies in collaborators”.

We thank Dr. Reyna Ogando, Ocular Microsurgery Ophthalmologist and mother of the school, for supporting and collaborating in the realization of this visual health day.

MECS REALIZA JORNADA DE SALUD VISUAL

El pasado 16 de noviembre de 2018, se celebró la Jornada de Salud Visual para los colaboradores de MI-EL Christian School, quienes atendieron al llamado de manera exitosa.

Durante la jornada se realizaron varios estudios de optometría, como autorefractometría, agudeza visual, fondo de ojo, entre otros, y los colaboradores pudieron seleccionar monturas entre una amplia exhibición ofrecida por Zion Optical.

Maricarmen Atizol, encargada del  Enfermería expresó “Hoy en día nuestra salud visual se ve muy afectada debido a las largas horas de trabajo frente a aparatos electrónicos, por esta razón, en MECS realizamos este tipo de jornadas para trabajar no solo la corrección, sino la prevención de problemas refractivos y patologías oculares en los colaboradores”.

Agradecemos a la Dra. Reyna Ogando, Oftalmólogo en Microcirugía Ocular y madre del colegio, por apoyar y colaborar en la realización de esta jornada de salud visual.

[ngg src=”galleries” ids=”74″ display=”basic_slideshow”]